Posted 2 Bestuursvergadering

Log in via Mijn PostWin en u heeft beschikking tot meer (afgeschermde) artikelen. Indien u al bent ingelogd ziet u automatisch de berichten hier tussen staan. 

Posted 2 Bestuursvergadering

Wilma van Houwelingen
15 april 2024

Agendapunten en verslag van de laatstgehouden bestuursvergadering op 18 maart 2024

Agendapunten
Toekomst Postwin
Uitschrijven Hein van Baalen als bestuurder Postwin
Inschrijven nieuwe bestuurder Postwin
Opstarten klankbordgroepen 2024
Ondernemers tevredenheidsonderzoek
Website/app Postwin
Nieuwe postzegel
Bonussen 2023
Verslag 22 januari 2024 goedkeuren
Rondvraag

Verslag
Rinus neemt ons vooraf mee langs de wall of fame binnen het gebouw van PostNL, waar de historische gebeurtenissen van de ontwikkelingen / transities binnen PostNL mooi zijn vormgegeven. Daarna vergaderen we bij de Blauwe Wens, vlakbij het gebouw van PostNL.           

Toekomst Postwin        
Er wordt besloten dat Wilma de formele voorzitter wordt door middel van inschrijving in de Kamer van Koophandel. Hein wordt uitgeschreven als bestuurder. Wilma zorgt dat de uitschrijving en inschrijving bij de Kamer van Koophandel wordt geregeld. We spreken af, dat degene, bij wie de vergadering wordt gehouden, op die dag ook fungeert als voorzitter.     

De eerstvolgende vergadering is bij v.d. Valk Ridderkerk op 1 juli 2024. Wilma fungeert dan als voorzitter. Fardau stuurt de uitnodiging voor die vergadering ter plekke rond.             
We spreken af, dat er dit jaar 2 klankbordsessies worden gehouden. Peter Vonk en Chris Bekker gaan deze in ieder geval initiëren en zullen Fardau hierin meenemen. Onderwerpen kunnen uit de ondernemers komen, maar tijdens de klankbordgroep richten we ons echt op één onderwerp.       

Het eerste zal zijn de “bijverkopen en koopje bij de kassa”. Rinus stelt voor om dit zelfs twee keer als onderwerp te nemen. Routing door de winkel is ook een belangrijke.     

Doel van de klankbordgroep is ook om ondernemers onderling te verbinden. Het aantal uit te nodigen ondernemers moet minimaal 3 en maximaal 10 ondernemers zijn, waarvan eentje op een locatie en eentje bij de ondernemer op de zaak.            

Conversie is een belangrijk punt om te benoemen op deze klankbordsessies. Vanuit PostNL is er echter geen retailspecialist die hier inhoudelijk over kan mee praten. Binnen het bestuur hebben we lang doorgepraat over de toekomst van retail en hoe je als retailondernemer tussen het “onlinegeweld” staande kunt blijven en welke mogelijkheden er zijn om onderscheidend bezig te zijn.    

De kosten van initiëren, versnapering / eten van de klankbordsessies kunnen worden gedeclareerd bij Postwin.

Ondernemerstevredenheidsonderzoek
Het ondernemerstevredenheidsonderzoek is in opdracht van PostNL door een extern bureau uitgezet. Het zijn algemene bevindingen, niet speciaal vanuit de ondernemers. De klantenservice is nog steeds een aandachtspunt, alhoewel er wel verbeteringen zijn geconstateerd.         

Onderzoek bij collega’s levert als aandachtspunt altijd de stress op.       

Website / app Postwin
De app van Postwin kan niet meer worden gedownload vanuit de appstore.              
Op de website moeten nog een aantal aanpassingen nog worden gedaan.              
Peter Vonk checkt of de app nog in de lucht is.  
Wilma zorgt dat de aanpassingen op de website worden gedaan.           

Nieuwe postzegel         
Peter kreeg bericht over een nieuwe postzegel, die kun je niet kopen, maar wel laten uitprinten als frankeerzegel. Dat mag toch niet? Rinus gaat dit checken. De achterliggende gedachte is dat op deze manier de afzender is te traceren zodat er niet mee gerommeld kan worden.      
Fardau neemt contact op met Jiska over de gestuurde mail en neemt de mail van Peter mee.

Bonussen 2023
Peter vraagt zich af of er vragen zijn binnengekomen over de bonussen. Dit blijkt niet zo te zijn.       
De Prestatiebonus en de Kwaliteitsbonus worden een maand na elkaar uitgekeerd. Niet iedere ondernemer komt hiervoor in aanmerking. Volgend jaar (2025) gaan andere grondslagen gelden.    
Toekomst Postwin        
Postwin gaat door in de huidige vorm met zo’n 3 tot 4 bestuursvergaderingen per jaar. Op 1 juli kunnen we in ieder geval de uitkomst en werking van de klankbordgroepen bespreken.  
Rinus stelt voor om de contributie op € 57 per jaar te stellen. De contributie wordt meestal in mei / juni verstuurd.
Via de klankbordgroepen hopen we op meer leden. Rinus gaat de collega retailmanagers vragen om de aandacht op Postwin te vestigen als vereniging van ondernemers.        

Rondvraag
Chris merkt op dat de termijn waarin er een update van de terminals komt onduidelijk is. Waarom gaan we niet in één keer over? De terminal van Chris is nog niet geüpdatet en hij vindt het lastig, dat hij niet de afbeelding van het pakket kan zien, omdat dit er tijdelijk uitgehaald is.       
Rinus legt uit dat de update in batches gebeurt, omdat anders wellicht het systeem plat gaat.         
Fardau vraagt na bij Willem Dorst, hoe het zit met het zien van de afbeelding. Als het goed is komt dat zien van de afbeelding weer terug.       
Actiepunten
Wilma regelt de in- en uitschrijvingen bij de Kamer van Koophandel      
Wilma voert de aanpassingen op de website door          
Peter checkt of de Postwin app nog in de lucht is            
Chris en Peter initiëren dit jaar 2 klankbordgroepssessies met de focus op “conversie”       
Fardau / Rinus checken de gestuurde informatie over de nieuwe postzegel             
Fardau checkt of het zien van de afbeelding van het pakket bij het scannen terug komt