In gesprek met Pascal Dassen (duo)bestuurslid PostWin

Log in via Mijn PostWin en u heeft beschikking tot meer (afgeschermde) artikelen. Indien u al bent ingelogd ziet u automatisch de berichten hier tussen staan. 

In gesprek met Pascal Dassen (duo)bestuurslid PostWin

Het bestuur
11 oktober 2022

Pascal Dassen is 51 jaar en sinds september jl. vult hij samen met Floris Sanders een bestuursfunctie in binnen PostWin namens de Sanders Retail Groep. Deze groep stuurt onder andere 13 Hema-vestigingen in Noord-Brabant en Limburg aan en een Primera vestiging. Binnen deze vestigingen zijn er 9 Pakketpunten van PostNL. Voor hun groep zijn de belangrijkste beweegredenen om dit te doen; traffic realiseren in de winkel en service naar de klanten toe.

 

Operationeel manager

Pascal is operationeel manager van de Sanders Retail Groep. Hij werkt sinds 1 april binnen deze organisatie. Hiervoor heeft hij 25 jaar voor Hema gewerkt; altijd in de retail operatie. Hiervoor was hij 8 jaar verbonden aan Bata schoenen. Pascal is als retail man gewend om bovenop de business te zitten. Op alle Hema-vestigingen van de Sanders Retail Groep is hij dan ook met regelmaat te vinden. Hij heeft zelf ook ervaring in de winkels opgedaan met het werken op een Pakketpunt. Hij kent het vak dus ook vanuit de operatie.

 

Klantbeleving op één

Omdat hij op een wat meer strategische wijze naar het pakketpunt kijkt is hij met name geïnteresseerd in de klantbeleving hiervan in de winkel. Hij ziet dat hierin verbeterslagen te maken zijn door onder andere meer en beter te communiceren vanuit PostNL. Dit geldt voor de communicatie van de depots naar de pakketpunten toe als naar de consumenten. De service gerichtheid is zeker bij iedereen in het proces aanwezig maar bijvoorbeeld op de vraag waar de consument met vragen over zijn pakket terecht kan is geen concreet antwoord voorhanden.

 

Rol winkelmedewerker

De medewerker in de winkel de eerste persoon die door de consument aangesproken wordt met vragen over zijn of haar pakket. Terwijl de medewerkers in de winkel alleen aanwezig zijn voor de afhandeling van de pakketten. Elkaar eerder en beter op de hoogte brengen over zaken als het afleveren vanuit het depot van trolleys met pakketten bij de retailpunten en de consument over waar en wanneer hij zijn pakket op kan halen zijn hierbij van cruciaal belang.

 

Verbeteren is wat telt

Verbeterslagen hierin kunnen er weer voor zorgen dat de tevredenheid over de dienstverlening groter wordt. Wat allemaal zeker niet eenvoudig is maar wat wel thema’s zijn waar altijd aan gewerkt moet en kan worden. Pascal ziet hiervoor zichzelf een rol in vanuit het bestuur van PostWin. Met name om samen met de Retail manager van PostNL hiernaar te gaan kijken.

 

Alleen maar werken?

Pascal beseft als geen ander het besef dat het leven niet alleen uit werken bestaat. Hij is getrouwd en samen met zijn vrouw weet hij hierin een balans te vinden. In zijn vrije tijd wandelt hij graag met haar maar ook trapt hij graag samen met vrienden tegen een bal aan en is hij actief in clubverband aan het tennissen. Als je met Pascal contact wil hebben dan is hij te bereiken op zijn mobiele nummer; 06 - 50 54 73 80 of via zijn mailadres p.dassen@sandersretail.nl

 

Hein van Baalen

Voorzitter PostWin

heinvanbaalen@outlook.com

06 22 995 970